Goede voornemens…

Nog een paar dagen en het nieuwe jaar breekt weer aan, 2019!
Veel mensen hebben weer goede voornemens zoals gezonder eten, meer bewegen, meer sparen, stoppen met roken, meer tijd voor familie maken enz.
Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 80% van de mensen in de tweede week van februari al faalt om goede voornemens vol te houden.
Hoe hou je ze dan wel vol?

Stel realistische doelen

Natuurlijk ben je enthousiast om het nieuwe jaar gelijk goed te beginnen, maar als je geen realistische doelen stelt is het niet vol te houden en is de kans groot dat je het niet volhoud.
Dus hoe stel je realistische doelen?
Bekijk wat je nu doet en hoe je dit kunt verbeteren, niet gelijk perfectioneren.
Stel, nu sport je maximaal 1 a 2 keer per week en snoep je elke dag wel iets.
Begin dan met 3 keer per week sporten en beperk het snoepen tot de weekenden.
Dat is een veel realistischer doel dan helemaal niet meer snoepen en 5 keer per week sporten.

 

Laat je niet verleiden tot dure diëten

Het wordt allemaal gebracht als ‘the magic pill’ tegen een hoge prijs.
Helaas werken de meeste diëten maar tijdelijk, zodra je weer je oude eetpatroon oppakt komen de kilo’s er zo weer aan.
Geef het geld dat zo’n dieet kost liever uit aan verse onbewerkte producten.
Koop de regenboog aan groenten, grill deze lekker af in de oven of de airfryer, eet avocado’s, eieren, kipfilet, vis, noten, kwark, havermout… genoeg keuze!
Sport 3 keer per week en wandel elke dag minimaal 30 minuten. Hiermee zul je veel meer resultaat zien!
Gezond leven moet een levenstijl worden om een blijvend effect te creëren.
Als je hoofdzakelijk gezond eet en genoeg beweegt kun je zonder je resultaten te verpesten regelmatig genieten van een glas wijn,  koekjes, chocalade, chips of wat je ook lekker vindt.

Stel goede voornemens niet uit!

Als je weet dat het beter kan, doe het dan!
Wacht niet tot de volgende maandag, de volgende maand of het nieuwe jaar.
Hoe eerder je begint, hoe eerder je resultaat zult zien.
Op het moment dat je een goed voornemen maakt heb je besloten dat er iets anders moet.
Gebruik dat moment om het ook gelijk te doen, je bent op dat moment nog gemotiveerd.

‘If you know better, do better!’

Stel je het uit, heb je kans dat je er tegenop gaat zien. Start je gelijk, wordt het een nieuwe goede gewoonte.

Succes met je goede voornemens, stel realistische doelen en ga ervoor. Een fijne jaarwisseling en een gezond en fit 2019 gewenst!

Hannah & Cora

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *